Στην Ευρώπη υπάρχουν όχι μόνο πυκνές σιδηροδρομικές συνδέσεις αλλά και πάνω από 200 βραδυνές σιδηροδρομικές διαδρομές που συνδέουν πόλεις σε διαφορετικές χώρες, πχ Βουκουρέστι-Βιέννη, Βρυξέλλες – Βερολίνο κ.ά. Δείτε στο χάρτη τις διαδρομές.
Οι
#Πράσινοι έχουν πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, έχουν για πολλά χρόνια την προεδρεία της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου καθώς και υπουργεία σε χώρες όπου συμμετέχουν στις κυβερνήσεις: Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία κ.ά.
Αγωνίζονται για να είναι το τρένο όχι μόνο ασφαλές κι αξιόπιστο αλλά και προσβάσιμο σε όλους κι όλες. Γιαυτό σε χώρες όπως η Γερμανία και Αυστρία προώθησαν ειδικές χαμηλές τιμές για να προσελκύσουν περισσότερους ταξιδιώτες.
Στην
#Ελλάδα ακόμα αγωνιζόμαστε για τα αυτονόητα, να υπάρχει
#τρένο, να εκτελούνται με ασφάλεια τα δρομολόγια, να πυκνώσουν, να βελτιωθεί το δίκτυο.
Τις τελευταίες δεκαετίες απαξιώθηκε ο
#σιδηρόδρομος με ευθύνη όλων των κομμάτων που κυβέρνησαν. Το δυστύχημα στα
#Τέμπη ήταν η …φυσική κατάληξη αυτής της πορείας.
Χρειάζεται να διεκδικήσουμε μια νέα πολιτική για την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου στη χώρα μας αλλά και την ένταξή του στα ευρωπαικά δίκτυα, σε συνεργασία με τις Βαλκανικές χώρες να αναπτυχθούν οι διασυνοριακές σιδηδοδρομικές συνδέσεις.
Είναι το τρένο το πιο οικολογικό, ασφαλές και οικονομικό μέσο αλλά χρειάζεται να το υποστηρίξουμε με πολιτικές, εργαλεία, προσωπικό και επενδύσεις.
Για να προστεθεί στο χάρτη με αξίολογο σιδηροδρομικο δίκτυο και νυχτερινές διαδρομές τόσο στο εσωτερικό όσο και προς τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη και η χώρα μας. Να γίνουμε δηλαδή μια κανονική Ευρωπαϊκή χώρα τουλάχιστον στον σιδηρόδρομο.