Εμπιστευτική και όχι προσβάσιμη είναι η έκθεση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας για τις επαναπροωθήσεις αιτούντων άσυλο πίσω στην Τουρκία κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου. Η έκθεση δεν είναι προσβάσιμη και δημόσια (παρότι Αρχή Διαφάνειας!), αλλά σε κάθε περίπτωση είναι και ελλιπής και δεν προχωράει σε βάθος διερεύνηση των καταγγελιών – υπό το φως μάλιστα των εκθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αλλά και της – εκ των πραγμάτων της μόνης διεξόδου για τον ίδιο – παραίτησης του Leggeri, εκτελεστικού διευθυντή της FRONTEX. Η έκθεση που ΔΕΝ δημοσιοποιήθηκε (χαρακτηρίζεται “Εμπιστευτική”) περιλαμβάνει μόνο:
Πολλά ερωτήματα προκύπτουν και ως προς την μεθοδολογία επιλογής των ομάδων που συμμετείχαν στην έρευνα γνώμης και τα ίδια τα ερωτήματα που τέθηκαν διερευνώντας τις απόψεις σχετικά με τις επαναπροωθήσεις, όπως αποτυπώνεται στο σχετικό σημείο της εμπιστευτικής – έτσι κι αλλιώς – έκθεσης για την “αντίληψη των πολιτών και της τοπικής θρησκευτικής αρχής σχετικά με τη δράση των τοπικών αρμοδίων οργάνων κατά τη διαχείριση των παράτυπων μεταναστευτικών ροών”!
Αν και είναι γνωστό ότι οι μεικτές ροές περιλαμβάνουν πλέον κυρίως αιτούντες άσυλο και δικαιούχους διεθνούς προστασίας, η έκθση μιλάει συνεχώς για “παράτυπους μετανάστες” (δηλαδή Σύριους, Αφγανούς, Αφρικανούς από εμπόλεμες ζώνες…μετανάστες”). Δηλώνει εκ των προτείρων ότι ο βασικός σκοπός των λιμενικών αρχών είναι “ο έγκαιρος εντοπισμός λέμβου με παράτυπους μετανάστες εντός των τουρκικών υδάτων προκειμένου να ενημερωθούν οι τουρκικές αρχές ώστε να επιληφθούν του περιστατικού”. Βέβαια δεν διευκρινίζει πώς θα υποβάλλουν αίτηση ασύλου αν δεν τους προσφέρεται αυτή η δυνατότητα πριν “επιστρέψουν πίσω στην Τουρκία” (όπως αναφέρει “όσοι δεν αιτούνται άσυλο ή η αίτηση των οποίων κρίνεται αβάσιμη ή απαράδεκτη, θα επιστρέφονται σε αυτήν” ΣΣ Τουρκία).
Ο προσεκτικός αναγνώστης της έκθεσης θα διαπιστώσει ότι έμμεσα ομολογείται ότι μπορεί να υπάρχουν “κατάλληλοι χειρισμοί του πλωτού σκάφους του Λιμενικού” ώστε να “επιχειρείται η αποτροπή της πορείας της λέμβου, και να ‘αναχαιτιστεί η είσοδός της εντός εθνικής οριογραμμής”.
Ομολογείται ότι μόνο όταν υπάρχει κίνδυνος “εφαρμόζεται το σχέδιο έρευνας και διάσωσης”, επισημαίνοντας ότι η “περισυλλογή και η διάσωση των επιβαινόντων μεταναστών (δεν αναφέρει καν έστω “μεταναστών και δικαιούχων αίτησης ασύλου”) με ασφάλεια είναι ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτείται ιδιαίτερη ψυχραιμία και σθένος από τα λιμενικά όργανα”.
Παίρνει μάλιστα η έκθεση και θέση ότι οι άνθρωποι που προσπάθησαν να εισέλθουν στον Έβρο το 2020 “ήταν “χιλιάδες μετανάστες που δεν είχαν προσφυγικό προφίλ”!!! Αναφέροντας ότι “οι κρατικοί φορείς των τομέων της άμυνας και της ασφάλειας ανέπτυξαν δράση σε άσκηση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης των συνόρων, με γνώμονα την “ολιστική προσέγγιση” στο μεταναστευτικό ζήτημα” !!!!
Μάλιστα παραδέχεται ότι δεν υπάρχει εξατομικευμένη αντιμετώπιση, όπως απαιτεί η διεθνής νομοθεσία, αλλά διαχείριση – διοικητική διαδικασία με βάση την εθνικότητα.
Βέβαια περιγράφει μια “ιδανική” κατάσταση όπου όλα γίνονται παρουσία “εκπροσώπων της ΔΟΜ, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Φωτογραφία: από τα αποτελέσματα των επιθέσεων της Σαουδικής Αραβίας στην Υεμένη. Φανταζόμαστε ότι οι …μετανάστες από την Υεμένη δεν δικαιούνται …άσυλο, αφού εμείς υποστηρίζουμε και με πυραύλους PATRIOT και στρατιωτικό προσωπικό τη φίλη και εφαρμόζουσα…πιστά το διεθνές δίκαιο για …ειρηνική επίλυση των διαφορών και σεβασμό των συνόρων Σαουδική Αραβία!