Οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπή Περιβάλλοντος απέρριψαν το πακέτο προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που προέβλεπε αύξηση του ορίου εκπομπών οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πάνω από 110%, καθώς και την πρόταση για τις “πραγματικές εκπομπές των οχημάτων κατά την οδήγηση” (κι όχι σε συνθήκες εργαστηρίου των εταιριών), όπως ονομάστηκε: Real Driving Emissions (RDE). Το Ευρωκοινοβούλιο έχει το δικαίωμα να ασκήσει βέτο για αυτές τις προτάσεις που έρχονται μετά το σκάνδαλο VolksWagen με τις παραποιημένες τιμές ρύπων από τα οχήματά της. Η απορριπτική απόφαση που υπερψηφίστηκε από τους Σοσιαλδημοκράτες, τους Πράσινους, του Φιλελεύθερους, την Αριστερά και τους συντηρητικούς (EFDD) θα κατατεθεί στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου τον Ιανουάριο.
Στην απόφασή της η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου τονίζει:
– η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί πάνω από 430.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ κάθε χρόνο, και κοστίζει €940 δις το χρόνο, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της στην υγεία
– τα οξείδια του αζώτου είναι ένας από τους κύριους ρύπους στην ατμόσφαιρα, που προκαλεί μεταξύ άλλων καρκίνο του πνεύμονα, άσθμα και πολλές ασθένειες του αναπνευστικού, καθώς και σημαντική υποβάθμιση του περιβάλλοντος, όπως ευτροφισμό και οξίνιση
– οι εκπομπές των ντιζελ-αυτοκινήτων είναι η κύρια πηγή ρύπων οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) στις αστικές περιοχές της Ευρώπης,
– πρόσφατες αναλύσεις των αέριων ρύπων από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (European Environment Agency) συνδέουν 75,000 πρόωρους θανάτους με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NO2) στην Ευρώπη, με το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι σε περιοχές κοντά με αυτοκινητοδρόμους.