Η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και η κουλτούρα συνεργασίας είναι ψηλά στην ατζέντα μας #ΠράσινοιΑλληλεγγύη και αυτό δεν αφορά μόνο τις #ευρωεκλογές2019.
Συνεργατικά παραδείγματα έχουν ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια μέσα στο χώρο της εκπαίδευσης, για παράδειγμα με την δημιουργία σχολικών συνεταιρισμών. Ένας από τους δασκάλους που ξεκίνησαν παρόμοιους πειραματισμούς σε μια εποχή όπου η συζήτηση για την κοινωνική οικονομία ήταν εκτός ενδιαφερόντων – τουλάχιστον σε πολιτικό επίπεδο – είναι ο Χρήστος Ι. Βασιλείου. Συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο μας #ΠράσινοιΑλληλεγγύη για τις #ευρωεκλογές2019 για να δώσει ώθηση σε νέες ιδέες όπως πχ για την δημιουργία ενεργειακών συνεταιρισμών σε σχολεία, όπως γίνεται σε χώρες της ΕΕ και στις ΗΠΑ.
Έκανε τον «δάσκαλο» από την ηλικία των 11 χρόνων – τον έβαζε ένας ‘’φωτισμένος’’ #δάσκαλος , όπως τον αποκαλεί ο ίδιος, να κάνει μάθημα στους συμμαθητές του. Μέχρι που έγινε πραγματικά δάσκαλος και πειραματίστηκε μάλιστα το 1964-66 δημιουργώντας στον Κουβαρά #Αττικήςένα ολοήμερο σχολείο με φαγητό, ενώ αργότερα την δεκαετία του 80 δημιούργησε σχολικό συνεταιρισμό και έκανε περιβαλλοντική εκπαίδευση στο μονοθέσιο δημοτικό σχολείο Πέτας – Κουβαρά.
‘’Δεν έκανε το μάθημα στους 4 τοίχους της τάξης’’, γράφει δημοσιογράφος στις 12/07/1983, ‘’και πρότεινε στους μαθητές του να φυτέψουν μερικά φυτά στη χέρσα γη της αυλής τους’’. Ξεκινά η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο μονοθέσιο αυτό σχολείο. Προγραμματίζουν πώς θα δουλεύουν οι ομάδες που δημιούργησαν. ‘’Πάντα δουλεύαμε εκτός ωρών σχολείου’’. ‘’Στο Δάσκαλο τα χρωστάμε όλα . Όλο το καλοκαίρι ήταν εδώ, στο σχολείο!’’, λένε οι τότε μαθητές του. Την ίδια περίοδο ξεκινά η ανέγερση μιας αίθουσας για το σχολείο με πρωτεργάτες τον δάσκαλο, τους μαθητές και τη συνδρομή όλου του χωριού. «Το μονοθέσιο σχολείο Πέτας – Κουβαρά είναι ένας ζωντανός οργανισμός που λειτουργεί όλους του μήνες με μόνη αμοιβή την ευχαρίστηση της δημιουργίας που την καταλαβαίνουν το ίδιο καλά δάσκαλος και μαθητές». Καλλιεργούν κήπους (περιβαλλοντική εκπαίδευση), μαζεύουν τα προϊόντα τους και μέσα από το μάθημα της Αγωγής του Πολίτη (Ε’ Δημοτικού) κάνουν Σχολικό Συνεταιρισμό και με Δημοκρατικές διαδικασίες, συγκροτούν Διοικητικό Συμβούλιο.
Το 1985-1995 πηγαίνει στο Δημ Σχολείο Πόρτο Ράφτη και κάνει τα ίδια με τους συναδέλφους του. Χτίζουν 2 αίθουσες διδασκαλίας, ενώ ο σχολικός συνεταιρισμός πληρώνει όλα τα έξοδα για εκδρομές- δανειστικές βιβλιοθήκες – γραφική ύλη και οτιδήποτε άλλο χρειαζόταν το σχολείο.
Εργάστηκε το 1987 ως σύμβουλος του τότε Υπουργού Παιδείας, Αντώνη Τρίτση, και διοργάνωσε μια σειρά από συνέδρια – σεμινάρια και ημερίδες για Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Σχολικούς Συνεταιρισμούς κ.ά.
Το 1987, στο Δημ Σχ Κουβαρά (πατρίδα του) μαζί με το σχολικό Σύμβουλο, Αντώνη Δρόσο και με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, πληρώνοντας 3 δασκάλες, δημιούργησαν το 1ο ολοήμερο σχολείο στην Ελλάδα και έκαναν Έκθεση – Προτάσεις – Συμπεράσματα που χρησιμοποιήθηκαν στην ίδρυση ολοήμερων σχολείων. Από το 1995 ως το 2005 διετέλεσε Προϊστάμενος Περιβαλλοντικής Εκπ/σης για τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία της Αν. Αττικής.