Εδώ και καιρό γίνεται μεταφόρτωση ρωσικού πετρελαίου από το ένα πλοίο στο άλλο έξω από τον Λακωνικό Κόλπο με ένα κόλπο που έχει γεωπολιτικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις.
Υποτίθεται ότι έχουν υποβληθεί κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου αλλά μεταγγίσεις ρωσικού πετρελαίου γίνονται λίγα μίλια μακριά από την ξηρά χωρίς να ασχολούνται οο αρχές.
Όπως σχολιάζει το Bloomberg, η Ελλάδα δεν δημοσιεύει πληροφορίες σχετικά με τις κινήσεις δεξαμενόπλοιων στην περιοχή και δεν είναι σαφές αν παρακολουθεί τη δραστηριότητα.
Έρευνες έχουν δείξει ότι μέσα σε διάστημα 6 μηνών διαπιστώθηκαν 175 μεταφορτώσεις έξω από τις ελληνικές ακτές εμπλέκοντας τάνκερ που είχαν φορτώσει στη Ρωσία ενώ πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία καταγράφονταν στο ίδιο διάστημα μόλις 9. Η Ρωσία έχει εξάγει 23.86 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου με μεταφορτώσεις από πλοίο σε πλοίο έξω από τις ελληνικές ακτές. Την προηγούμενη ανάλογη περίοδο είχαν γίνει μεταφορτώσεις 4.34 εκατομμυρίων βαρελιών.
“Η πρακτική των ψεύτικων συντεταγμένων στο σύστημα αυτόματης αναγνώρισης, γνωστό ως AIS, ονομάζεται spoofing και συγκαλύπτει την προέλευση των φορτίων, καθησυχάζοντας τους αγοραστές που προσπαθούν να αποκρύψουν τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν για την εισβολή στην Ουκρανία.
Από την μια ένα οικονομικό σκάνδαλο (ξέπλυμα πετρελαίου) εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας και εμείς σφυράμε αδιάφορα, από την άλλη η όλη διαδικασία γίνεται σχεδόν χωρίς κανένα μέτρο προστασίας”.
Ο κίνδυνος ρύπανσης στην διάρκεια μεταφορτώσεων ή ατυχήματος από τη μεγάλη κυκλοφορία πετρελαιοφόρων στην περιοχή είναι μεγάλος
Υποτίθεται ότι οι μεταφορτώσεις γίνονται πέρα από τα 6 ναυτικά μίλια από την στεριά, δηλαδή στα Διεθνή Ύδατα και όλα καλά!