Οι «ΠΡΑΣΙΝΟΙ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» στο Ηράκλειο: Πρόταση για διαμόρφωση εναλλακτικού σχεδίου εξόδου από την κρίση με πρωτοβουλία της κοινωνίας

 

Επικοινωνία: Νίκος Χρυσόγελος, 6936672882

 

Οι «ΠΡΑΣΙΝΟΙ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» στο Ηράκλειο

Πρόταση για διαμόρφωση εναλλακτικού σχεδίου εξόδου από την κρίση με πρωτοβουλία της κοινωνίας

 

Συναντήσεις στο Ηράκλειο

Σειρά επαφών στο Ηράκλειο είχε αντιπροσωπεία των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» αποτελούμενη από τον Νίκο Χρυσόγελο, πρώην ευρωβουλευτή των Πράσινων, συν-επικεφαλής των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» και τη Μόνικα Άκερμανς, συνυποψήφια στις ευρωεκλογές 2014, υπεύθυνη για θέματα παιδείας την Πέμπτη 30 και την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου. Συναντήθηκαν με τον Περιφερειάρχη κ. Σταύρο Αρναουτάκη, τον Δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό καθώς καιμε αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου Ηρακλείου αποτελούμενη από τον Μανώλη Αλιφιεράκη, πρόεδρο, τον Μηνά Μελισσείδη, Α’ αντιπρόεδρο,τον Θωμά Φορτετσανάκη, Β’ αντιπρόεδρο και τον Περισυνάκη Αθανάσιο, Γενικό Γραμματέα.

Ο Νίκος Χρυσόγελος και η Μόνικα Άκερμανς επισκέφθηκαν, επίσης, το 6ο ΕΠΑ.Λ Ηράκλειου και συναντήθηκαν με μαθητές και τους καθηγητές Αρχοντάκη Κωνσταντίνο, διευθυντή, Μάνο Καγιαμπάκη και Αλέξανδρο Χατζηπαναγιώτη, σχετικά με το project του τομέα Ηλεκτρολόγων, που αφορά στην κατασκευή υβριδικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που φορτίζεται από υδρόψυκτη μονάδα κυψέλης καυσίμου Υδρογόνου. Στην κατασκευή του συνεργάστηκαν όλα τα τμήματα του σχολείου – μηχανολογικό, ηλεκτρολογικό, πληροφορικής.

Ο Νίκος Χρυσόγελος και η Μόνικα Άκερμανς συναντήθηκαν, επίσης, με φίλους των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» από την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου.

 

Πρόταση για εναλλακτικό σχέδιο διεξόδου από την κρίση με πρωτοβουλία της κοινωνίας

Κεντρικό θέμα των συζητήσεων με τους φορείς της αυτοδιοίκησης, του επαγγελματικούς φορείς καθώς και ενεργούς πολίτες ήταν η πρόταση των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» για τη διαμόρφωση ενός εναλλακτικού σχεδίου εξόδου από την κρίση που θα διαμορφωθεί από την κοινωνία, μέσα από έναν ευρύ διάλογο σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Παρά την κρίση, υπάρχουν σημαντικές δημιουργικές πρωτοβουλίες φορέων αλλά απουσιάζει η συγκρότηση ενός συνεκτικού σχεδίου. Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης και των κοινωνικών φορέων στη διαμόρφωση ενός σχεδίου που θα δένει αρμονικά δημοσιονομικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους είναι σήμερα καθοριστικός αφού τα κόμματα αδυνατούν να διαμορφώσουν ένα τέτοιο σχέδιο. Οι εκπρόσωποι των ΠΡΑΣΙΝΩΝ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ τόνισαν την δέσμευσή τους να αγωνιστούν για ένα διαφορετικό μοντέλο πολιτικής που βοηθάει τον κοινωνικό και πολιτικό διάλογο, προωθεί ριζοσπαστικές αλλά βιώσιμες και κοινωνικά δίκαιες αλλαγές, συμβάλλει έμπρακτα στην ενίσχυση καλών πρακτικών και πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση προβλημάτων της κοινωνίας.

 

Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Κρήτης

Με τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη συζητήθηκαν και πιο ειδικά θέματα, όπως αυτά που σχετίζονται με την ένταξη κοινωνικών και περιβαλλοντικών στόχων και προδιαγραφών στις συμβάσεις της αυτοδιοίκησης για προϊόντα και υπηρεσίες. Επίσης, συζητήθηκε η ανάγκη διαμόρφωσης κανόνων αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ κοινωνικών συνεργατικών επιχειρήσεων και αυτοδιοίκησης που θα βασίζονται σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό πλαίσιο και όχι σε ασαφείς, θολές ή πελατειακές σχέσεις. Ο Νίκος Χρυσόγελος υπενθύμισε ότι με απόφασή του – στην οποία συνέβαλλε και ο ίδιος – το προηγούμενο Ευρωκοινοβούλιο ζητάει να εμποδίζονται οι κοινωνικές επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στα περιφερειακά προγράμματα και γενικότερα στο «Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020». Μάλιστα είχε ζητήσει από τον προηγούμενο Επίτροπο Απασχόλησης και Κοινωνικών υποθέσεων να παρέμβει η Κομισιόν ώστε η ισότιμη αντιμετώπισή τους διασφαλίζεται σε όλες τις χώρες.

Συζητήθηκαν επίσης θέματα για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων στην Κρήτη με βάση και τον Περιφερειακό Σχεδιασμό αλλά και τις υποχρεώσεις της χώρας. Σχετικά με το ενεργειακό, οι εκπρόσωποι των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ- ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» πρότειναν μια σειρά πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην δημιουργία ενεργειακών συνεταιρισμών σε διάφορα επίπεδα (σχολικά, γειτονιάς, δήμου, νομού) και θα βοηθήσουν τους πολίτες να πάρουν την υπόθεση της ανανεώσιμης ενέργειας και της εξοικονόμησης ενέργειας στα χέρια και να πετύχουν να μένει σε τοπικό επίπεδο ο πλούτος που παράγεται από την ενέργεια – εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως – που φεύγουν σήμερα από την Κρήτη, για την αγορά πετρελαίου.

 

Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης σε μια εποχή κρίσης και διάλυσης του κοινωνικού ιστού

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου και οι εκπρόσωποι των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» συζήτησαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοδιοίκηση σε μια εποχή κρίσης αλλά και τις προκλήσεις για αυξημένη παρουσία της αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων, των ελλείψεων στα σχολεία, για την καθαριότητα της πόλης αλλά και την αύξηση των προσπαθειών για μείωση, ανακύκλωση και κομποστοποίηση των απορριμμάτων. Ο Νίκος Χρυσόγελος πρότεινε στον Δήμο να συμμετάσχει ενεργά και ουσιαστικά στο Δίκτυο ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΠΟΛΕΩΝ και διαβεβαίωσε τον Δήμαρχο για την δέσμευση των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» να καταθέτουν προτάσεις, να συνεργάζονται και να συμβάλλουν σε κοινές προσπάθειες για τη βελτίωση της ζωής των πολιτών, της κοινωνικής συνοχής καθώς και της οικολογικής αναζωογόνησης της πόλης και των γειτονιών της. Η Μόνικα Άκερμανς τόνισε την ανάγκη συμμετοχής των πολιτών (γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές) – πέρα από στενές κομματικές αντιλήψεις – στην επίλυση των πολλών προβλημάτων.

 

Συζήτηση για θέματα που απασχολούν τα σχολεία

Ο Νίκος Χρυσόγελος και η Μόνικα Άκερμανς συζήτησαν τόσο με τον Δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό όσο και με την αντιδήμαρχο Παιδείας Μαρία Καναβάκη δυνατότητες συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία – αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα γενικότερα – μέσα από ολοκληρωμένες αλλά και καινοτόμες παρεμβάσεις. Μεταξύ άλλων συζήτησαν προτάσεις από κοινού παρεμβάσεων γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών, αυτοδιοίκησης και περιοίκων, μέσα από συνεργατικές – συνεταιριστικές δομές. Αντικείμενο τους μπορεί να είναι θέματα αντισεισμικής θωράκισης κι ενεργειακής – οικολογικής αναβάθμισης των σχολείων, παράλληλα με την – ήδη σε εξέλιξη – διαδικασία «νομιμοποίησης των σχολικών κτιρίων» (σήμερα η πλειοψηφία των σχολικών κτιρίων δεν έχουν άδειες, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί η έκθεση των δημοτικών υπηρεσιών για την αντισεισμική κατάσταση των σχολείων.

 

Για μια βιώσιμη, τοπική οικονομία με καινοτομία και οικολογικές επιδόσεις

Με την αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, συζητήθηκαν αλλαγές που πρέπει να γίνουν προς την κατεύθυνση ενός δίκαιου και ισορροπημένου φορολογικού συστήματος που θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και θα στηρίζει την στροφή στην οικολογική καινοτομία,καθώς και οιδυνατότητες προώθησης οικολογικά καινοτόμων επενδύσεων ώστε να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των προϊόντων και υπηρεσιών (μεταξύ άλλων η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και η αξιοποίηση των ΑΠΕ ώστε να υπάρχει σταθερότητα στη δαπάνη που εξαρτιέται από την ενέργεια). Συμφωνήθηκε ότι η κρίση δεν πρέπει να οδηγήσει σε επιδείνωση αλλά αντιθέτως σε βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των επιχειρήσεων, κάτι που όπως δείχνει και η ευρωπαϊκή εμπειρία, θα έχει μεταξύ άλλων και θετικές επιπτώσεις στην οικονομική βιωσιμότητα. Οι εκπρόσωποι των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» υποστήριξαν τα αιτήματα επιχειρήσεων που βρίσκονται στην ΒΙ.ΠΕ. για αποσαφήνιση των προθέσεων των διαχειριστών της και για εξορθολογισμό των χρεώσεων ώστε να αντιστοιχούν σε πραγματικά παρεχόμενες υπηρεσίες.

Ο Νίκος Χρυσόγελος και η Μόνικα Άκερμανς τόνισαν την σημασία των συνεργασιών – όπως αυτές που προωθεί το Επιμελητήριο – μεταξύ παραγωγών και τουριστικών επιχειρήσεων αλλά και στήριξης των παραγωγών τοπικών προϊόντων, ενώ εξέφρασαν την δέσμευση των ΠΡΑΣΙΝΩΝ να συνεργαστούν σε κοινές πρωτοβουλίες με το Επιμελητήριο και τους επαγγελματικούς φορείς του Ηρακλείου σε θέματα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητάς των επιχειρήσεων, οικολογικής καινοτομίας, και γενικότερα ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ φορέων και επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο για οικολογική στροφή της βιομηχανίας, της βιοτεχνίας και του τουρισμού.

 

irakleio-epim

Πρόταση για τη δημιουργία φόρουμ διαλόγου για ένα νέο σχέδιο διεξόδου από την κρίση με πρωτοβουλία της κοινωνίας

Οι «ΠΡΑΣΙΝΟΙ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» απευθύνουμε δημόσια πρόσκληση για έναν συστηματικό και δομημένο διάλογο που προτείνουμε να ξεκινήσει με τη συμμετοχή κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων, με στόχο τη διαμόρφωση ενός νέου σχεδίου διεξόδου της χώρας από την κρίση, κοινωνικά δίκαιου και ισορροπημένου, που θα διαμορφωθεί με την ουσιαστική συμμετοχή επαγγελματικών και κοινωνικών φορέων, της αυτοδιοίκησης, θεσμικών προσωπικοτήτων, αλλά και κομμάτων που θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση.

 

Μια σειρά διεθνείς φορείς (ΔΝΤ), εκθέσεις οικονομολόγων, αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο έχουν εντοπίσει τα λάθη που έγιναν στο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και ζητάνε πλέον την αξιολόγηση και προσαρμογή του στα νέα δεδομένα. Είναι γεγονός ότι 6 χρόνια μετά την έναρξη της κρίσης δεν έχει υπάρξει στην Ελλάδα ένας δομημένος διάλογος για τα αίτια που οδήγησαν στην χρεοκοπία της χώρας, αλλά κυρίως για ένα νέο (Πράσινο) Κοινωνικό Συμβόλαιο που θα συναποφασιστεί μεταξύ πολιτικών κομμάτων και κοινωνικών εταίρων και θα συμβάλλει στην έξοδο από την κρίση με τρόπο που θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, τη βιώσιμη ευημερία, την οικονομική, κοινωνική και οικολογική ανασυγκρότηση της χώρας.

 

Οι «ΠΡΑΣΙΝΟΙ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» θεωρούμε ότι η πολιτική συζήτηση επικεντρώνεται πολύ στην εκλογή προέδρου ή/και στις εκλογές ή σε άλλα θέματα που αφορούν τα κόμματα αλλά ελάχιστα ή καθόλου στην άμεση διαμόρφωση ενός ισορροπημένου σχεδίου διεξόδου από την κρίση. Δεν είναι προαπαιτούμενο να υπάρξει εκλογική ή κυβερνητική συνεργασία μεταξύ όλων των κομμάτων για να επιλυθούν 12 σημαντικά προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία.

 

Δεν επιδιώκουμε να συμμετάσχουμε με την πρότασή μας αυτή σε έναν διάλογο που στοχεύει στην ανασυγκρότηση ενός πολιτικού ή κομματικού χώρου, ή στη διαμόρφωση μιας εκλογικής συνεργασίας. Εμείς, έτσι κι αλλιώς, ανήκουμε σε μια διαφορετική πολιτική οικογένεια, τους Πράσινους. Οι κυβερνητικές συνεργασίες – που πρέπει να υπάρχουν – δεν μπορεί παρά να βασίζονται σε προγραμματικές συμφωνίες, επομένως έτσι κι αλλιώς απαιτείται δημόσιος διάλογος με βάση προγραμματικές προτάσεις.

 

Επιδιώκουμε έναν ουσιαστικό διάλογο για τα προβλήματα της χώρας και της κοινωνίας, ώστε να διαμορφωθούν πολιτικές που θα συμβάλλουν σε λύσεις. Σε αυτή τη βάση είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε σε ένα σύνολο διερευνητικών συναντήσεων, αλλά και σε ένα δομημένο διάλογο με όλους τους φορείς.

 

Η πρότασή μας δεν περιορίζεται σε ένα διάλογο μόνο μεταξύ κομμάτων, ή μέρους του κομματικού συστήματος. Απευθύνεται, βέβαια σε όλα τα κόμματα (εκτός ΧΑ), αλλά κυρίως απευθύνεται στα περιφερειακά συμβούλια και στα δημοτικά συμβούλια μεγάλων δήμων, σε επαγγελματικές ενώσεις, σε κοινωνικές, μεταναστευτικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις, σε πανεπιστημιακούς, πρώην και νυν ευρωβουλευτές, ορισμένες σημαντικές προσωπικότητες, Έλληνες/ Ελληνίδες που έχουν κατά καιρούς αναλάβει σημαντικούς θεσμικούς ρόλους σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να δημιουργήσουμε ένα φόρουμ διαλόγου με στόχο την συζήτηση και την εξεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων σε 12 βασικά θέματα που απασχολούν την κοινωνία:

 

(1) Προσαρμογή όλων των εφαρμοζόμενων δημοσιονομικών πολιτικών και των όρων του Μνημονίου στις ευρωπαϊκές πολιτικές (Στρατηγική Ευρώπη 2020, κοινωνικός διάλογος, αντιμετώπιση της φτώχειας, Πλαίσιο για την Υγεία 2024-2020, κα), όπως ζητούν οι αποφάσεις του Ευρωκοινοβουλίου στις 13/3/2014. Τήρηση όλων των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων που προβλέπονται από το Διεθνές Γραφείο Εργασίας (ILO) καθώς και τη Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ. Δημιουργία ανεξάρτητου παρατηρητηρίου που θα παρακολουθεί την διαδικασία προσαρμογής.

 

(2)Εξασφάλιση ότι όλοι οι πολίτες,συμπεριλαμβανομένων των ανασφάλιστων, θα έχουν άμεσα πρόσβαση σε ένα αποτελεσματικό, δίκαιο δημόσιο σύστημα υγείας. Διαμόρφωση ενός σχεδίου στρατηγικής για την πρόληψη των ασθενειών και την προστασία της υγείας, που θα περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας, καθώς και τη ρύθμιση των χρεών εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών προς τα ασφαλιστικά ταμεία τους.

 

(3) Διαμόρφωση ενός σχεδίου αναζωογόνησης της οικονομίας (με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την κοινωνική οικονομία) και δημιουργίας βιώσιμων, αξιοπρεπών και κοινωνικά χρήσιμων θέσεων εργασίας σε συνδυασμό με «εγγυημένο εισόδημα αξιοπρεπούς διαβίωσης». Μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος ώστε να είναι κοινωνικά δίκαιο, να στηρίζει την απασχόληση, να συμβάλλει στην πράσινη στροφή της οικονομίας, να στηρίζει την κοινωνική οικονομία. Τερματισμό της σπατάλης πόρων σε αναποτελεσματικές παθητικές πολιτικές που δεν δημιουργούν πραγματικά βιώσιμες θέσεις εργασίας, συμφωνία για μια ενεργητική πολιτική απασχόλησης και δημιουργία κατάλληλων θεσμών που θα στηρίξουν την «Εγγύηση για τη Νεολαία» και θα αξιολογούν συνεχώς την αποτελεσματικότητα των πόρων που διατίθενται και των πρακτικών που ακολουθούνται.

 

(4) Διαμόρφωση ενός σταθερού και δίκαιου, διαφανούς και συμβατού με τους ευρωπαϊκούς Κανονισμούς των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων πλαισίου για την προώθηση της κοινωνικής, αλληλέγγυας και συνεργατικής οικονομίας. Άρση όλων των εμποδίων που αντίκειται στην ευρωπαϊκή πολιτική για τον ρόλο που μπορεί να παίξει η κοινωνική συνεργατική οικονομία για την έξοδο από την κρίση.

 

(5) Επεξεργασία ενός σχεδίου «ενεργειακής μετάβασης», που θα συμβάλλει στη σταδιακή απεξάρτηση της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα, θα είναι συμβατό με τους στόχους που έχει θέσει το Ευρωκοινοβούλιο για την «ενέργεια, κλίμα 2030» καθώς και «ενέργεια, κλίμα 2050» και θα γίνει με τρόπο που θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη για το περιβάλλον και την κοινωνία. Σύνδεση της πολιτικής για εξάλειψη της φτώχειας με πολιτικές για το κλίμα και την πράσινη οικονομία.

 

(6) Διαμόρφωση μιας ισορροπημένης μεταναστευτικής πολιτικής και πολιτικής ασύλου που να είναι συμβατή με τις υποχρεώσεις και το ανθρωπιστικό δίκαιο και θα αξιοποιεί κατάλληλα τα ευρωπαϊκά εργαλεία και χρηματοδοτήσεις, ώστε η μετανάστευση και η πολιτική ασύλου να είναι προς όφελος τόσο των μεταναστών και αιτούντων άσυλο, όσο και των κατοίκων της χώρας. Μεταξύ άλλων να δοθεί έμφαση στα δικαιώματα των παιδιών Β΄ γενιάς, την επανένωση οικογενειών, τη δημιουργία κέντρων υποδοχής και screeningcenters, να χορηγούνται άμεσα νομιμοποιητικά έγγραφα σε όσους/ες παίρνουν άσυλο ώστε να μπορούν να εργάζονται, να μετακινούνται, να έχουν κανονική ζωή.

 

(7) Διαμόρφωση ενός πλαισίου για το περιβάλλον που θα είναι συμβατό – ακόμα και την περίοδο της κρίσης – με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς νομικές υποχρεώσεις και πρακτικές (πχ οδηγία πλαίσιο για τα απόβλητα, οδηγία πλαίσιο για τα νερά, στρατηγική περιβαλλοντική μελέτη σε διάφορους τομείς, ολοκληρωμένη διαχείριση παράκτιας ζώνης και θαλάσσια στρατηγική, θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός, προστασία και διαχείριση φυσικών περιοχών). Επανεξέταση όλων των ρυθμίσεων που αντίκειται στην ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία.

 

(8) Διασφάλιση των δικαιωμάτων των νέων σε θέματα εργασίας, κινητικότητας, παιδείας, κοινωνικής ασφάλισης, αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης, δημιουργίας θεσμών και πολιτικών για αποτελεσματική εφαρμογή της «Εγγύησης για τη Νεολαία».

 

(9) Αντιμετώπιση του προβλήματος των κατασχέσεων και της χρεοκοπίας νοικοκυριών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων με τρόπο κοινωνικά δίκαιο, βιώσιμο και με βάση τη συνολική κινητή και ακίνητη περιουσία των υπόχρεων. Στοχευμένες πολιτικές κοινωνικής ένταξης, με έμφαση στην ενίσχυση της ένταξης ατόμων με αναπηρία, μεταναστών – προσφύγων, μακροχρόνια άνεργων, ηλικιωμένων, μονογονεϊκών οικογενειών, Ρομά, καθώς και ενθάρρυνσης του πολιτισμού και της πολιτισμικής δημιουργίας για την επίτευξη μεγαλύτερης κοινωνικής συνοχής.

 

(10) Στρατηγική για την κοινωνική κατοικία, κίνητρα και μέτρα γιακοινωνικό ενοίκιο, καθώς και ανακατασκευές άδειων κτιρίων για παραχώρηση στους άστεγους που έχουν χάσει λόγω κρίσης την κατοικία τους, υποστηρικτικές δομές σε επίπεδο δήμου για άστεγους που έχουν παράλληλα και άλλα προβλήματα ένταξης.

 

(11)Διαμόρφωση ενός μεσο-πρόσθεσμου σχεδίου ενίσχυσης της περιφερειακής συγκρότησης της χώραςκαι αναδιοργάνωσης της διοίκησης, ώστε να βελτιωθούν οι υπηρεσίες προς τους πολίτες αλλά και η αποτελεσματικότητά τους και να μειωθεί η γραφειοκρατία και η διαφθορά, σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Περιφερειακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση, συνεκτική μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων, μείωση των ανισοτήτων και ενίσχυση της συνοχής στο εσωτερικών της χώρας και των περιφερειών

 

(12) Διαμόρφωση ενός συνεκτικού σχεδίου αναβάθμισης της εκπαίδευσης και της παιδείας ως εργαλείων ενίσχυσης της κριτικής σκέψης, της κοινωνικής συνοχής και των αναγκαίων κοινωνικών, τεχνολογικών και αξιακών αλλαγών για μια περιεκτική κοινωνία. Επίσης, στήριξη της στροφής στη βιωσιμότητα, την οικολογική και κοινωνική έρευνα και καινοτομία.

 

Προτείνουμε, εφόσον υπάρχουν αποτελέσματα, να επεκταθεί η δομημένη συζήτηση και στο θέμα της βιωσιμότητα του χρέους.

 

Για το προεδρείο των «ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»

 

Νίκος Χρυσόγελος

Μαρία Πίνιου- Καλλή

Στέλιος Κυμπουρόπουλος

Όλγα Θεοδωρικάκου

Θανάσης Καρυάμης

Ζωή Βολιώτη

Ευτύχιος Εσμάουι

 

Posted on 31/10/2014 in Δελτία Τύπου

Share the Story

Back to Top