Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ εκφράζουμε την λύπη μας που τόσο σοβαρά θέματα, όπως η παιδεία και η εκπαίδευση αντιμετωπίζονται με αφάνταστη ελαφρότητα, προχειρότητα – αλλάζουν συνεχώς μέσα από ανακοινώσεις του υπουργού οι ρυθμίσεις που ανακοινώνονται – και χωρίς σοβαρή συναίνεση με την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία, όχι μόνο με τα υπόλοιπα δημοκρατικά κόμματα.
Θυμίζουμε ότι είχαν δημιουργηθεί δύο επιτροπές στο πλαίσιο του Διαλόγου για την Παιδεία: η μεν Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία (με πρόεδρο τον κ. Λιάκο) είχε καταθέσει το πόρισμα συμπερασμάτων τον Μάιο 2016, ενώ και η δεύτερη Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία (Μάρτιος –Νοέμβριος 2009) με επικεφαλής τον κ Μπαμπινιώτη, κατέθεσε τις προτάσεις της στη Βουλή, στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το 2017, στο πλαίσιο μάλιστα της συζήτησης με θέμα «Αναβάθμιση τού Λυκείου – Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Ποιο είναι το νόημα αυτών των επιτροπών, πως διασφαλίζεται μια ευρύτερη συναίνεση και στο τέλος λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις τους; Μάλλον όχι
Μια μεταρρύθμιση στην παιδεία και στην εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι αποσπασματική και ευκαιριακή, πρέπει να αφορά το σύνολο των λειτουργιών μιας κοινωνίας, τις επιλογές και το μέλλον μιας χώρας, την προετοιμασία ενεργών πολιτών όχι μόνο για την επαγγελματική ζωή τους αλλά και για την καθημερινή ζωή τους, τις κοινωνικές σχέσεις, και την ικανότητά τους να αντιμετωπίζουν με δημιουργικό τρόπο τα προβλήματα αλλά και να διαμορφώνουν ισορροπημένες σχέσεις με τους υπόλοιπους πολίτες και τη φύση.
Ακόμα και αν δεν υπόσχονταν το υπουργείο ότι προχωράει σε μια “βαθιά μεταρρύθμιση”, πώς είναι δυνατόν μια “μεταρρύθμιση” στην παιδεία ή απλώς μια ρύθμιση στην εκπαίδευση να ξεκινάει από τα μέσα της χρονιάς και από την Β’ Λυκείου!
Είναι όλα αυτά μια άλλη μια επιβεβαίωση ότι το πολιτικό σύστημα – κυβέρνηση και αντιπολίτευση – δεν πήραν κανένα μάθημα από την κρίση. Μια κρίση που δεν ήταν δημοσιονομική ή οικονομική μόνο αλλά και βαθιά κρίση αξιακή και κρίση του πολιτικού συστήματος.