“Την κατηγορηματική αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ…”
«Υπάρχουν οι μεγάλοι αγώνες για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος, οι μεγάλοι αγώνες για να μην εκποιηθεί ο δημόσιος πλούτος, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια» (ομιλία Α. Τσίπρα, στην Καρδίτσα, 9 Απριλίου 2014).
«Δεν θα επιτρέψουμε η δημόσια περιουσία και οι υποδομές να περάσουν στα νύχια του ΤΑΙΠΕΔ και των ποικιλώνυμων συμφερόντων. Τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, ο βόρειος οδικός άξονας δεν είναι κερδοφόρα φιλέτα προς χάρισμα» (ομιλία Α. Τσίπρα, Ηράκλειο Κρήτης, 23 Ιανουαρίου 2015).
Από το φθινόπωρο 2016 η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν η «Fraport» και ο Όμιλος Κοπελούζου, θα αναλάβει την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 συν 10 επιπλέον χρόνια.
Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ είχαμε προτείνει να περάσουν τα αεροδρόμια στις τοπικές κοινωνίες μέσα από συνεργατικά σχήματα. Ο σχεδιασμός θα παρέμενε στο πλαίσιο των επιλογών των πολιτών, ενώ και τα οφέλη θα επέστρεφαν στις τοπικές κοινωνίες. Αεροδρόμια όπως αυτό των Χανίων ή της Κέρκυρας έχουν χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς δημόσιους πόρους για έργα που ολοκληρώθηκαν ή συνεχίζονται ακόμα. Κι όμως ιδιωτικοποιούνται..
Τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν γίνει κυβέρνηση (25/11/2014):
“Την κατηγορηματική αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας για «εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας». Η «πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, προειδοποιώντας για αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους πολίτες αλλά και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Όπως δήλωσε ο Γ.Σταθάκης, υπεύθυνος Ανάπτυξης στον ΣΥΡΙΖΑ,
«Η ανακοίνωση του ανάδοχου για τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη για τις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η σύμβαση θα προβλέπει τον διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου, αυξάνοντας έτσι το κόστος μετακίνησης για τους έλληνες πολίτες αλλά και πλήττοντας την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. «Σήμερα», προσθέτει «τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι στην πλειοψηφία τους κερδοφόρα και σε θέση να αποζημιώνουν όσα από αυτά είναι ελλειμματικά. Άρα δεν επιβαρύνουν με κανένα τρόπο τα δημόσια ταμεία. Η ενέργεια αυτή, η οποία κινείται στα όρια της νομιμότητας, πραγματοποιείται την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των επαγγελματικών ενώσεων και των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται αντιτίθενται στην εκποίηση τους. Η πώληση της δημόσιας αυτής υποδομής προσβάλει ευθέως το δημόσιο συμφέρον και ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά της αντίθεση μας σε αυτή» καταλήγει ο κ. Σταθάκης.
Τι έλεγε ο Α. Τσίπρας όταν ήταν στην αντιπολίτευση:
a.tsipras @atsipras 5 May 2014
Προσγείωση στο αεροδρόμιο Κέρκυρας. Το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζει το ξεπούλημα του σε ιδιώτες. 25 Μάη τους χαλάμε τα σχέδια.
«Τι όφελος μπορεί να έχει για την ανάπτυξη του τόπου η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου στο Άκτιο; Ή το να μην υλοποιούνται μέχρι σήμερα τα αναγκαία έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων; Η απάντηση είναι: κανένα όφελος. Πουλάνε ό,τι βρουν μπροστά τους και εγκαταλείπουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν» (Γιάννενα, 30/11/2014).
«Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Αεροδρομίου στα Χανιά. Είναι προφανές πόσο σημαντικό είναι για την επικοινωνία της Κρήτης με την Ελλάδα και τον κόσμο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ το ξεπουλάει, για να μετατραπεί σε κερδοφόρο μαγαζί. Και έτσι, ένα κομμάτι από το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον, μετατρέπεται σε ιδιωτικό κέρδος» (Ηράκλειο Κρήτης, 13/12/2014).
«Στην ίδια λογική, θα υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα των περιφερειακών αεροδρομίων γιατί το ξεπούλημα κάθε υποδομής δεν είναι ούτε πρόοδος ούτε ανάπτυξη» (ομιλία στη Ρόδο, 15 Ιανουαρίου 2015).
Που είναι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ και οι 2 των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ (υπολείμματά τους πλέον) που ήταν κάποτε στα κάγκελα για το θέμα των αεροδρομίων και δεν συζητούσαν εναλλακτικές λύσεις απέναντι στην ιδιωτικοποίηση; Απόλυτη σιωπή σήμερα….
Χρήστος Σπίρτζης, στον Real FM:
«Δεν ήταν καθόλου εύκολο που υπέγραψα για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων. Συνεχίζω να διαφωνώ με τον τρόπο που έγινε η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Είναι όμως μέσα στις δεσμεύσεις που έχει η χώρα».