Νίκος Χρυσόγελος: Η
#Αθήνα χρειάζεται αλλαγές για να γίνει
#πράσινη, φιλική και
#προσβάσιμη σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις, στους ποδηλάτες/ισες, στους πεζούς, στα άτομα με αναπηρία, στα παιδικά καροτσάκια, σε όλες τις ηλικίες. Και φυσικά να γίνει
#καθαρή,
#υγιής, κοινωνική, κέντρο τεχνών και πολιτισμού.
Το
#ποδήλατο δεν είναι μόνο μέσο για να μετακινούμαστε καθημερινά για να πάμε στη δουλειά μας, στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο, για ψώνια και διασκέδαση, για άσκηση. Είναι και μέσο για να αλλάξουμε την πόλη, ξεκινώντας από τις
#γειτονιές. Αυτό που δεν έκαναν άλλες δημοτικές αρχές στην
#Αθήνα, όταν σε άλλες ευρωπαικές πόλεις επιτάχυναν ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία, αυτό που διεκδίκησαν αυθόρμητα οι πολίτες στις γειτονιές εκείνη την περίοδο, εμείς δεσμευόμαστε να κάνουμε με δήμαρχο το @ΧάρηςΔούκας_υποψήφιοςδημαρχος και σε κάθε περίπτωση να υποστηρίξουμε:
– Έργα με απόδοση για ασφαλείς ποδηλατικές διαδρομές μέσα σε όλες τις γειτονιές, σύνδεση μεταξύ τους αλλά και με τον βόρειο οδικό άξονα και αυτόν Καλλιθέας-παραλίας. Όχι έργα σπατάλης εκατομμυρίων. Οι κατά καιρούς προτάσεις των ποδηλατικών φορέων για τη χάραξή τους θα είναι χρήσιμο εργαλείο.
– Εκπαίδευση για ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο ήδη από το σχολείο αλλά και ποδηλατικές καμπάνιες σε τακτική βάση.
– Συνεργασία με ευρωπαϊκούς Δήμους με μεγάλη εμπειρία στην προώθηση του ποδηλάτου.
– Διεκδίκηση χαμηλού ή μηδενικού ΦΠΑ για ποδήλατα, εξαρτήματα, εξοπλισμό και σχετικές υπηρεσίες.
– Ενθάρρυνση της μετακίνησης των υπαλλήλων του Δήμου με το ποδήλατο.
Χρειάζεται καινοτομία για να προωθηθούν γρήγορα και οικονομικά πολλά χιλιόμετρα ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών, ξεκινώντας και από πιλοτικές δράσεις και έλεγχο- προστασία των ποδηλατικών χαράξεων (αποκλειστικά για ποδήλατο ή ήπιων μεικτών χρήσεων πχ όριο 30 χλμ).
Για να προχωρήσουν αυτά χρειάζεται πίεση από τους ποδηλάτες/ισες, αλλά και συνεργασία μεταξύ της νέας δημοτικής αρχής και ποδηλατικών φορέων για κοινές παρεμβάσεις, σωστό σχεδιασμό και υλοποίηση με διαφάνεια και πλήρη ενημέρωση.
Νίκος Χρυσόγελος: Το ποδήλατο για εμένα είναι επιλογή ζωής, όχι κάτι δευτερεύον. Μετακινούμαι με αυτό και ΜΜΜ από το 1989. Δεν θέλησα ποτέ να αποκτήσω ΙΧ. Ξεκίνησε ως τρόπος ζωής, οικολογική επιλογή μετακίνησης και μείωσης της συμβολής μου στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Αλλά εδώ και πολύ καιρό η πολιτική για το ποδήλατο παίζει σε διάφορες χώρες και πόλεις καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της δημόσιας υγείας, στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στην μετακίνηση με άνεση. Χρειάζεται όμως να υπάρχει και ασφάλεια στις μετακινήσεις με ποδήλατο.
Να γιατί έχει σημασία να εκλεγούν Δημοτικοί Σύμβουλοι που δεσμεύονται να προωθήσουν ολοκληρωμένες πολιτικές για το ποδήλατο στις γειτονιές, και γενικά στις πόλεις. Θέλω να είμαι όχι μόνο ένας από τους ποδηλάτες εκλεγμένους Δημοτικούς Συμβούλους – ελπίζω να είναι πολλοί και πολλές – αλλά ένας πράσινος Δημοτικός Σύμβουλος που θα προωθήσει πολιτικές για το ποδήλατο στην Αθήνα, δυναμικά, με προτάσεις, διάλογο, δράσεις και συνεργασία με τους ποδηλατικούς φορείς για να μετασχηματιστεί η πόλη και να γίνει φιλική στο ποδήλατο.
Τέρμα τα λόγια και οι σχεδιασμοί που μένουν μόνο στα χαρτιά. Είμαι και είμαστε δεσμευμένοι να προωθήσουμε το ποδήλατο ως βασικό μέσο μετακίνησης καθημερινά στην Αθήνα με ασφάλεια, παράλληλα με άλλες πολιτικές που δημιουργούν μια πόλη όπου οι βασικές ανάγκες των πολιτών καλύπτονται με μετακινήσεις με το ποδήλατο, τα πόδια και τα ΜΜΕ που δεν διαρκούν πάνω από 15-20 λεπτά. Το σχεδιάζουν και το υλοποιούν πόλεις όπως το Παρίσι. Γιατί όχι και στην Αθήνα. Παραφράζοντας τον Ιβάν Ίλιτς “μόνο με το ποδήλατο φτάνεις σε μια βιώσιμη, πράσινη, ανθρώπινη Αθήνα”.