Κατηγορηματικά αντίθετο στις πιέσεις κυβερνητικών βουλευτών να κηρυχθεί «καταργημένη» η τοπική σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα, τάσσεται το νέο κόμμα των Πράσινων.
Η τοπική γραμμή, που αποτελούσε τμήμα του βασικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέχρι το 2004, περιλαμβάνει μεγάλο σιδηροδρομικό σταθμό στο κέντρο του Πλαταμώνα δίπλα στην παραλία και διαθέτει ενεργή σύνδεση με τη νέα γραμμή προς Θεσσαλονίκη, στον σταθμό Νέων Πόρων. Τα 3 τελευταία χιλιόμετρα, από τον παλιό Σταθμό του Πλαταμώνα μέχρι τους πρόποδες του Κάστρου, έχουν κηρυχθεί Προστατευόμενος Ιστορικός Τόπος.
Η επανενεργοποίηση της γραμμής για καλοκαιρινά τοπικά δρομολόγια, σε ανταπόκριση με τον Προαστιακό Λάρισας-Θεσσαλονίκης, θα έδινε σοβαρή ανάσα στην κυκλοφορική ασφυξία της περιοχής, προσφέροντας στους ημερήσιους ιδίως εκδρομείς του Σαββατοκύριακου εναλλακτικές δυνατότητες εύκολης πρόσβασης απευθείας στο κέντρο και την παραλία του Πλαταμώνα, χωρίς ΙΧ. Η ίδια γραμμή έχει προταθεί να εξυπηρετεί και τουριστικά δρομολόγια όλο τον χρόνο, τονώνοντας την τοπική οικονομία της περιοχής.
Η διατήρηση και επανενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής είναι απόλυτα συμβατή και με αναβαθμισμένη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας στην περιοχή. Μελέτη της «Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση και Επαναλειτουργίας της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα Πιερίας» Μουσειακός Σιδηρόδρομος Πλαταμώνα Πιερίας: Πρόταση ανάπλασης οδικού δικτύου εκατέρωθεν παλαιάς γραμμής Πλαταμώνα (platamon-railway.blogspot.com) προτείνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις και για ομαλότερη κίνηση και στάθμευση λεωφορείων και ΙΧ, με παράλληλη δημιουργία ποδηλατόδρομου και πλήρη πεζοδρόμηση της Παραλίας.
Ο Πλαταμώνας είναι σήμερα ίσως το μόνο από τα παραλιακά θέρετρα της Πιερίας που δεν διαθέτει πια σιδηροδρομική πρόσβαση, καθώς η νέα γραμμή τον παρακάμπτει με σήραγγα και ο πλησιέστερος ενεργός σταθμός βρίσκεται στο γειτονικό θέρετρο των Νέων Πόρων. Αποτέλεσμα είναι ότι από το 2004, με τη μεταφορά της κίνησης στη νέα γραμμή, το κυκλοφοριακό στον Πλαταμώνα έχει σημειώσει κατακόρυφη επιδείνωση και βρίσκεται σε σημείο ασφυξίας: ιδίως τα καλοκαιρινά Σαββατοκύριακα, η περιοχή επιβαρύνεται με τα επιπλέον ΙΧ εκατοντάδων επισκεπτών και λουομένων που δεν έχουν πια εναλλακτική λύση.
Η κυκλοφοριακή ασφυξία θα συνεχίσει όσο το αυτοκίνητο παραμένει ο μόνος διαθέσιμος τρόπος πρόσβασης στην περιοχή, ακόμη κι αν του προσφερόταν η δυνατότητα να καταλάβει και τον χώρο της σιδηροδρομικής γραμμής στο μη προστατευόμενο τμήμα της, με κήρυξή της ως «καταργημένης» και με οριστική της αποξήλωση: στην περίπτωση όμως αυτή, η ασφυξία θα ήταν μη αναστρέψιμη, καθώς δεν θα υπήρχε πια η παραμικρή υποδομή για επαναλειτουργία τρένου.
Οι Πράσινοι καλούμε την κυβέρνηση να σκεφτεί με όρους βιώσιμης κινητικότητας, όπως απαιτεί η σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα, και να μην υποκύψει σε παρασκηνιακές πιέσεις κοντόφθαλμων παραγόντων. Τα παλιά σιδηροδρομικά δίκτυα, με την απευθείας πρόσβασή τους στο κέντρο των οικισμών, μπορούν να δώσουν και σήμερα πολύτιμες λύσεις για την τοπική συγκοινωνία, όπως ήδη φαίνεται να προωθεί και το υπουργείο Υποδομών για την παλιά γραμμή των ΣΠΑΠ από Άνω Λιόσια μέχρι Μέγαρα Υπ.Υποδομών: Σε ράγες υλοποίησης νέα Προαστιακή Γραμμή Άνω Λιόσια-Μέγαρα – Ypodomes.com
Στο ίδιο λοιπόν πλαίσιο, οι Πράσινοι ζητάμε να μην κηρυχθεί «καταργημένη» η παλιά γραμμή του Πλαταμώνα. Αντίθετα είναι ανάγκη να μελετηθεί άμεσα η επαναλειτουργία της, στις ράγες που ήδη υπάρχουν. Συνολικός βιώσιμος κυκλοφοριακός επανασχεδιασμός είναι απαραίτητος για την ευρύτερη περιοχή του Πλαταμώνα, σε συμμαχία με το τρένο και όχι σε αντίθεση με αυτό.
Η Περιφερειακή Οργάνωση Θεσσαλονίκης & Κεντρικής Μακεδονίας των Πράσινων