Πράσινο και Μωβ για Καλαμάτα: Να μείνει ζωντανή η σιδηροδρομική γραμμή προς αεροδρόμιο και Μεσσήνη

Καλαμάτα: Να μείνει ζωντανή η σιδηροδρομική γραμμή προς το αεροδρόμιο και τη Μεσσήνη, ζητά η συμμαχία Πράσινο και Μωβ

Έκκληση για επανασχεδιασμό του νέου οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη ώστε να μην εμποδίζει την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής προς αεροδρόμιο και Μεσσήνη, απευθύνει η συμμαχία Πράσινο & Μωβ που εκφράζει τον ευρύτερο πράσινο χώρο και τα πολιτικά ρεύματα που συνεργάζονται με τους Πράσινους σε ευρωπαϊκό επίπεδο (Βολτ, Πολιτική Φιλοζωία, Πειρατές).

Η συμμαχία Πράσινο και Μωβ, θεωρεί απαραίτητο ένα βιώσιμο σχεδιασμό και για τις μεταφορές, όπου οι οδικές μεταφορές θα συνεργάζονται με τον σιδηρόδρομο όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη, αντί να τον στραγγαλίζουν όπως δυστυχώς εξακολουθεί να συμβαίνει στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό καταθέτει και συγκεκριμένες προτάσεις για νέο σχεδιασμό, που θα αφήνει ζωντανή και την προοπτική επαναλειτουργίας του τρένου στη Μεσσηνία

Αναλυτικότερα:

Η Μεσσηνία έχει την τύχη να διατηρεί, έστω και σε αναστολή λειτουργίας, ένα εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο που εξυπηρετούσε καθημερινά χιλιάδες επιβάτες για τις τοπικές τους μετακινήσεις, μέχρι το 2011 που θυσιάστηκε στις σκοπιμότητες για ακρωτηριασμό του τρένου στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Η συστηματική αυτή απαξίωση του σιδηροδρόμου από όλες τις κυβερνήσεις και η αντιμετώπισή του ως μεταφορικό μέσο Β’ κατηγορίας, υποτίμησε τελικά και τις ζωές των επιβατών και εργαζομένων του τρένου σε «ζωές Β’ κατηγορίας», όπως φάνηκε τόσο τραγικά στα Τέμπη.

Η ίδια αυτή απαξίωση του τρένου, είναι δυστυχώς έκδηλη και στον σχεδιασμό για τον νέο οδικό άξονα προς Πύλο και Μεθώνη. Αντί να συνδυάζεται με παράλληλη αποκατάσταση και επαναλειτουργία και της σιδηροδρομικής γραμμής, ο νέος δρόμος σχεδιάζεται ως οριστική της ταφόπλακα:
Η προμελέτη του προβλέπει πυκνούς και συνεχόμενους κυκλικούς οδικούς κόμβους σε ισόπεδη διασταύρωση με την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, που θα κάνουν ενδεχόμενη επαναλειτουργία της από εξαιρετικά επικίνδυνη μέχρι αδύνατη.
– Δεν φαίνεται, δυστυχώς, να διαψεύδονται τα δημοσιεύματα ότι η Μελέτη Κτηματολογίου για τον νέο δρόμο περιλαμβάνει στη Ζώνη Απαλλοτρίωσης και την ίδια τη σημερινή γραμμή.

Ως Πράσινο και Μωβ υπενθυμίζουμε ότι η σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτα-Αεροδρόμιο- Μεσσήνη βρίσκεται απλώς σε κατάσταση αναστολής, ενώ έχει επαναλειτουργήσει σποραδικά ακόμη και μετά τη διακοπή δρομολογίων, το 2011. Επιπλέον εξυπηρετεί και το Διεθνές Αεροδρόμιο της πόλης, που επαναλειτούργησε για επιβάτες αρκετά μετά το κλείσιμο του τρένου. Ως ήπια τοπική συγκοινωνία με πυκνές στάσεις, η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση θα μπορούσε να εξυπηρετήσει ως τραμ και το κέντρο της Καλαμάτας, αξιοποιώντας τον παλιό σιδηροδρομικό διάδρομο που διασχίζει το πάρκο του ΟΣΕ και φθάνει μέχρι το λιμάνι. Μια τέτοια σύνδεση, θα ήταν ο προφανέστερος τρόπος να εξυπηρετούνται και επισκέπτες από κρουαζιερόπλοια, χωρίς να επιβαρυνθεί το κυκλοφοριακό της πόλης.

Για να μείνει λοιπόν το συγκεκριμένο τρένο ζωντανό, καταθέτουμε δύο εναλλακτικές προτάσεις ως Πράσινο και Μωβ, ενόψει και της οριστικής μελέτης για τον νέο δρόμο:

Είτε υπερύψωση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα με τους συνεχόμενους οδικούς κόμβους, ώστε τα αυτοκίνητα να περνούν από κάτω. Η πρόταση αυτή φαίνεται να έχει και το χαμηλότερο οικονομικό κόστος, ενώ συνδυάζεται και με την αποκατάσταση-αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Είτε μετατροπή των κυκλικών οδικών κόμβων σε ανισόπεδους, ώστε η κάθετη κίνηση των αυτοκινήτων να περνά πάνω από τον κύριο δρόμο και πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή, όπως στην Αθήνα με την Αττική Οδό και τον Προαστιακό.

Ως Πράσινο και Μωβ ενδιαφερόμαστε να προβάλουμε μια νέα οπτική, με βιώσιμες λύσεις τόσο για το περιβάλλον όσο και για την οικονομία και την κοινωνία. Στο Προγραμματικό μας Πλαίσιο σκιαγραφούμε συνολική εναλλακτική πρόταση για τη χώρα, ενώ συγκεκριμένες προτάσεις καταθέσαμε και για τον σιδηρόδρομο μετά τα Τέμπη .

Για το Πράσινο και Μωβ, στραγγαλισμός του τρένου σημαίνει και μακροχρόνια υποβάθμιση των προοπτικών της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας. Η τωρινή μας πρόταση για να μείνει ζωντανό το τρένο στην Καλαμάτα, είναι απλά ένα πρώτο βήμα για τον στόχο να ξαναλειτουργήσουν σύντομα οι προαστιακές γραμμές του τρένου στη Μεσσηνία, με πλήρη ασφάλεια και λειτουργικότητα.

Πράσινο και Μωβ Πελοποννήσου

Για περισσότερες πληροφορίες: 6979 952070 Γιάννης Παρασκευόπουλος

OSE dmu 4508 at Tripolis Station.jpg

Από Wikipedia

Σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου – Καλαμάτας

Η Σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου – Καλαμάτας είναι σιδηροδρομική γραμμή μετρικού εύρους, μήκους 236 χιλιομέτρων, που ένωνε την Κόρινθο με την Καλαμάτα, μέσω της Τρίπολης και της κεντρικής Πελοποννήσου. Ήταν μία από τις σημαντικότερες γραμμές του δικτύου μετρικού εύρους των πρώην ΣΠΑΠ. Από το 1971, η υπερταχεία «Παλιγγενεσία» εκτελούσε το δρομολόγιο ΚαλαμάταΠειραιάς. Τα δρομολόγια της γραμμής διεκόπησαν τμηματικά: το τμήμα ΖευγολατειόΤρίπολη ανεστάλη το 2004, το τμήμα Τρίπολη–Κόρινθος το 2010, και το τμήμα Ζευγολατειό–Καλαμάτα το 2011.[1] Το 2016 για τελευταία φορά εκδρομικος συρμός του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου πήγε από το Ζευγολατειό στην Καλαμάτα.

Posted on 13/04/2023 in Δελτία Τύπου

Share the Story

Back to Top